vrijdag 23 mei 2008

Het doel van deze weblog

Hallo allemaal,

Dit is niet zomaar een weblog, maar een onderdeel van een project. Namelijk het sporenproject voor de 1e jaars leerlingen van het Vechtdal College uit Ommen.
De bedoeling van het sporenproject is dat de leerlingen zich bezig gaan houden met 'hun sporen' oftewel hun verleden en dat van hun ouders.
Wat is de bedoeling dan van deze weblog?
Op deze weblog komen allerlei gezegden en spreekwoorden te staan. Deze bestaan al jaren en jaren en dit is dus het deel verleden. Maar die gezegden en spreekwoorden zijn onderhand toch wel ouderwets aan het worden en bevatten woorden die niet meer hedendaags te noemen zijn. 
De leerlingen van het Vechtdal gaan deze dus omzetten naar iets nieuws, iets van NU.
En om goed contact te houden met elkaar maken de leerlingen gebruik van deze weblog.

Ik hoop dat jullie dit allemaal leuk vinden.